דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק מוצרים לשיער: ראיון עם רמי לוי, מנהל השיווק של חברת וולה ישראל 

מאת    [ 25/10/2009 ]

מילים במאמר: 654   [ נצפה 3566 פעמים ]

פורסם לראשונה במדור השיווק של ד''ר אסף בקר בירחון אותות של איגוד המפרסמים 1993, בתוספת יחודית לשנת 2010: מאמר זה אולי יוסיף לך ידע ואולי גם יביא לך רווחים משיווק באינטרנט - פרטים בהמשך איך שיווקו בישראל בתחילת שנות התשעים? מה נשאר אותו דבר ומה השתנה? מה היו השיקולים והרעיונות של טובי המשווקים בארץ שהובילו את רוב הענפים במדיה ובפעילות השטח, והניעו את גלגלי הכלכלה? חשוב לזכור שמדובר בעידן שבו הערוץ המסחרי רק נולד, האינטרנט היה משהו חדש ועתידי, ושיווק באינטרנט עוד לא היה אפילו בגדר חלום. על כל אלה, בסדרה של 100 ראיונות קצרים שקיים אסף בקר עם מנהלי שיווק, מנכ"לים וסמנכ"לים של חברות רבות ממגוון ענפים. הראיונות פורסמו במסגרת המדור של אסף בקר "מן השווקים" בירחון אותות של איגוד המפרסמים. מותר לחייך בנוסטלגיה מול חלק מן המחשבות, אך לא מעט מן הרעיונות לא נס ליחם והם מהווים גם היום חומר מעניין למחשבה ולהפעלה מחודשת. חשיבותם הפוטנציאלית של ראיונות אלה לאנשי ניהול ושיווק, אינה רק המבט הרטרוספקטיבי: יש כאן הזדמנות להיחשף לפעילות שיווקית של מוצרים רבים במגוון ענפים, מזווית שמראה כי שיווק זה שיווק ואין חדש תחת השמש, ובכל זאת, לכולנו יש מה ללמוד מן האחרים שעשו זאת לפנינו. חלפו כמעט עשרים שנה, והיום השיווק עובר בקצב מדהים לאינטרנט. אומרים שכולם עושים המון כסף באינטרנט, אבל מי זה כולם ואיפה הכסף? זה רק נותן לנו תחושה שאנחנו מפספסים את הרכבת. כך הרגשתי גם אני וכל המאמרים שקראתי רק בלבלו אותי, עד שמצאתי באינטרנט את הספר של הארווי סגל. אחרי כל כך הרבה זמן (וכסף) שבזבזתי על כל מיני מדריכים באינטרנט, בסוף מצאתי את המדריך הכי טוב למתחילים (ולמתקדמים) שלקח אותי צעד אחר צעד אל העולם החדש. יותר מזה, מתוך הכרת נפש המשווקים, הארווי קודם כל מלמד איך להשיג מכירות שיכניסו את הדולרים הראשונים להרמת המוראל, ואחר כך השמיים הם הגבול. כן, ועוד משהו: את הספר קיבלתי חינם, כולל רשות להעביר אותו חינם לקוראים שלי. אז הנה בבקשה, לרשותכם המדריך שעזר לי ויעזור לכם, אבל עדיין אל תלחצו על הכתובת: קודם תקראו את הראיון, במשבצת למטה מחכה לכם הלינק לספר ולעוד כמה הפתעות. http://www.supertips.com/ultimate/x/?id=4499 יש בעיר בחורה אחת שמתבוננת במבט מקסים מעל שלטי החוצות. יש גם מודעות בעיתוני הנשים ובעתונות היומית. יש גם שיקופיות חסות ובכולם מופיע שם החברה ''וולה'' וסיסמא קצרה: ''PERFECTLY YOU''. זה לא הכל אבל זו דוגמא שמאפשרת התייחסות. כל אחד שנחשף, ''מתרגם'' לעצמו מסר סובייקטיבי של מה שנקלט בראשו. בדרך כלל אין לנו נטייה לחשוב שאולי המסר הסובייקטיבי שנקלט אצלנו, שונה במעט או בהרבה מהמסר שנקלט בראשו של מישהו אחר. כך מצד הלקוחות, ומכיוון שכך, מעניין לראות באיזו מידה יש התייחסות מותאמת לדבר המפרסם וכוונתו המקורית. דווקא בפרסום שלכאורה מכיל מסר כל כך קצר ופשוט, מסקרן לראות את המחשבה שמאחורי המסר. זה אפילו נראה לי יותר מסקרן אחרי דברים ששמעתי ממנהל השיווק של חברת וולה-ישראל. ראיון עם רמי לוי, מנהל השיווק של חברת וולה ישראל ''לקמפיין מטרה עיקרית אחת - למכור. לא רק את המוצר אלא גם את התדמית של וולה כחברה אופנתית, מובילה, חדשנית ואיכותית למוצרי שיער. קהל היעד הוא כל הנשים כולן. אולם, הכוונה היא לפילוח השוק על ידי הנשים עצמן, לפי בחירה והעדפות בהתאם לגיל, מעמד סוציו כלכלי וצרכים אישיים של סוג השיער. מטרה נוספת של הקמפיין היא להחדיר את הסיסמא המובילה בקמפיין העולמי של וולה PERFECTLY YOU, ומכאן הקטע המעניין: מה עומק המחשבה מאחורי שתי מילים בנליות לכאורה. ובכן, בקצה המזלג מתוך דבריו של רמי לוי: ''הסיסמא מתייחסת אל האשה בשני המישורים, המישור הביצועי והמישור האישי בכמה אופנים. PERFECTLY - מוצר מושלם, שיער מושלם. YOU - פניה אישית אל כל אחת. את - עם כל סוג שיער. את - עם פתרון לכל סוג בעייה. PERFECTLY YOU - את תרגישי מושלמת בכל סיטואציה עם השיער המיוחד שלך בביצוע המושלם של וולה''. וזה לא נגמר כאן. זה נמשך. גם מאחורי בחירת תצלומי הנשים בפרסום מסתתרת פילוסופיה שלימה. שני טיפוסים: הבלונדינית והאדמונית. אחת חצופה וסקסית והשנייה סולידית יותר. כל לקוחה יכולה להזדהות עם מי שמתאימה לה, בגלוי או בסתר ליבה''. הפעם האחרונה בה נתקלתי בניתוח כל כך מפורט ומתפלפל של מסר כל כך קצר היתה בשיעור תלמוד.

שיווק המכשיר למניעת הזעה בכפות הידיים והרגליים https://www.nosweat.co.il/
הטיפול היעיל להפסקת זיעה בידיים וברגליים ללא כאבים וללא תופעות לוואי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב